tisdag 12 februari 2008

17 cm. till Västerås

Nu har jag just skickat iväg det första paketet till min hemlisvän, lagom till alla hjärtans dag tänkte jag. Det skall bli jättespännande att se vad hon tycker

Jag tänkte också visa bild på mina färdiga Mrs Beeton, stickade i vårt mohairgarn med pärlor från lagret. Det gick så fort att sticka dem så jag knappt hann att börja förrän de var klara men roligt var det.














I går var vi till Västerås och eftersom jag inte körde så stickade jag på bilstickningen dvs. tröjan i Wålstedts linneagarn och jag kan tala om att det inte alls är lika många centimeter till Västerås som till Gislaved, det är bara 17 cm. från Örebro till Västerås. Det var i alla fall en mycket trevlig minisemester med mycket trevligt får och getprat och en härlig fisksoppa, tack för igår Margareta!













Eftersom jag har stickningar på gång lite här och där just nu, tex. en i bilen, en vid tv.n, en i köket, en i butiken, en i förklädet, en god natt stickning under madrassen! kommer här till sist en bild på tv stickningen, en kofta skall det bli stickad i förgarn och formgiven av KRAKA/ lotta persson örsundsbro.














I kväll har vi ostprovning i ladan så nu skall jag ner dit och fixa lite./ karin

1 kommentar:

Moniqas sa...

Jäsiken va snyggt!!! =) Önskar jag vore din hemliga vän när jag se de där *S* Ha det gott! Och hoppas ostprovningen gick bra...det kan ju inte bli annat med de ostarna...mums! *kram* /Moniqa