söndag 10 februari 2008

Lägesrapport!

Dagarna går så fort, jag önskar att jag kunde sätta mig ner och skriva lite varje dag men det går bara inte, tiden finns inte där.
En liten lägesrapport sedan sist: Christer, vår fårklippare har varit här och klippt alla fåren och jag kan meddela att det skall vara "rakat" i vår.
Nu finns alltså ett ANTAL kilo vinterull som främst kommer att bli ull till tovning och till stoppning, den finaste vinterullen kommer att bli till garn men det handlar bara om några kilo.
Dacke den lille raringen växer så det knakar och de övriga hundarna i familjen kan inte bestämma sig för om de tycker han är en ganska trevlig bekantskap eller ett litet elände de helst skulle vilja slippa, matten dvs. jag tycker att han är den allra ljuvligaste på hela jorden så klart.
Förra veckan fick jag besök i ostbutiken av en tjej som har en stickblogg som heter Garntussen och i dag yterligare ett, denna gången av pysseltrollet. Jätteroligt att träffa personerna bakom en del av de bloggar jag kikar på ( gå in och titta på deras sidor om ni inte gjort det, Garntussen stickar ett vansinnigt vackert plagg just nu, ser fram emot att få se det klart).
Nu skall jag sätta mig med stickning, hundar och ett glas fantastiskt gott ekoloigiskt vitt vin( i vilken ordning vet jag inte) skönt skall det i alla fall bli./ karin.

Ps. Bilder kommer i morgon för då kommer Pär. Ds.

3 kommentarer:

Karin på Hornudden sa...

Tack för din tid i dag, Karin. Inspirerande och skoj att se delar av er verksamhet och att smaka de suveräna ostarna. Conny är lätt min favorit - dock utan Laphroaig.
Kram från Karin på Hornudden

Marianne sa...

Tack för dina fina ord om min tröja. Jag kommer snart tillbaka och hälsar på.

Bette sa...

Stäketresan är jag naturligtvis fortfarande intresserad av bara jag inte jobbar så blir jag med. I dag var en sådan dag man helst skulle ha legat kvar under täcket. Klockan 5!!! väckte den ena katten mig och ville ut. Klockan skulle ringa halv sex vilket gjorde att det inte var någon idé att sova mer. Alla barnen i skolan hade en sk "måndagsdag" vilket inte heller bidrog till att dagen fortlöpte utan problem. Nu ska jag också ta ett glas vin och sedan lägga mig före nio, så det så. Vi höres. PS Det där med stickning vill jag få veta mer om. Allt du bara kan lära så vi måste ses snart. Den "lille" vore också roligt att se. Inte Håkan utan nykomlingen menar jag. Hälsa alla från mig.DS. Kramar.