söndag 27 april 2008

Jag är tillbaka!!!

Ja, då var man tillbaka i Sverige, i verkligheten, idag. Det känns som om jag befunnit mig i en annan värld i fårhuset och jag har ingen koll på vad som hänt därutanför på ett par veckor.
Jag kan meddela att får och getter tillsammans nedkommit med 284 stycken småttingar, alla mår fint så även deras matte och husse även om vi just nu knappt hinner blunda innan vi sommnar. Det är konstigt att det tar mycket längre tid att ta igen den förlorade sömnen än den tid man lät bli att sova.
Det har förståligt nog inte blivit tid till stickat att tala om, men nu snart kanske det kan bli lite tid till det. Först skall jag bara ta itu med det som halkat efter pga av lammningen, så kanske år 2052 någon gång på hösten kommer jag att nå fram till stickorna.
Jag har fått mitt spinnhemlispaket, tack snälla du, det kommer bilder snarast och min kära spinnhemlis håll ut! snart dimper det ner något i lådan. i morgon skall jag skicka mitt sista paket till min hemlis 3 och avslöja mig om hon inte redan listat ut vem jag är.
Lammbilder och hemlisbilder kommer snart. / Karin

10 kommentarer:

Birgitta sa...

kul att du är tillbaka...
vi får höras
kram//Birgitta

Eva i Halmstad sa...

Hej vad skoj med alla lammen, skönt att den biten är klar nu återsår ju bara allt annat.
Ha en trevlig helg på dej.
Eva.

Malinmittilivet sa...

Välkommen tillbaka! Kanske vi ses nångång! Kram!

Linda sa...

Oj du har onekligen haft fullt upp! Jag visade precis lammbilderna och lilla videon för mina barn och de tyckte de var sååå söta (det tycker jag med). Ser fram emot fler :-).

Anonym sa...

Skönt att våren kommit igång och att vi har en härlig tid i antågande =))

Ströbaek sa...

http://pontusstrobaek.blogspot.com/2008/05/bus-i-rebro.html

Hälsar Pontus Ströbaek

Eva i Halmstad sa...

Va fin kossa ni fått.
eva.

Hallongården sa...

Hej Karin!
vilka vackra bilder var in och kopiera några för att lägga in på min blogg.
Hoppas du inte tyckte att vi ställt till det. Imorgon drar jag till Sturehofs krukmakeri för att hämta flera krukor.
Go Natt
kram från Eva på Hallongården i Granhammar.

Sött och sunt sa...

Hejsan! Vilken otroligt mysig och inspirerande gård ni har! Var och besökte er idag med mina jobbarkompisar och det smakade så bra med ostmackan!! Kolla gärna på min blogg, jag har lagt upp lite bilder från besöket hos er...

Mvh Sofia

Buddas kryp in sa...

TACK för en otroligt trevlig em...


Ser fram emot nästa gång vi ska ses..

Kramizz Kattis (Katharina)