fredag 12 mars 2010

Tydligt inlägg

Jag har bestämmt mig för att bli tydligare i mitt språk och i mina handlingar,börja peka med hela armen i stället för bara handen liksom.
Tala om klart och tydligt vad jag tycker och tänker i stället för att "humma" eller tiga still.
Milda makter, jag hamrar på tangentknapparna så det låter som värsta trummsolot bara jag skriver om detta, var skall det sluta.....

Jag har i alla fall börjat lite lätt med "helaarmpekningen" ,med blandade resultat måste förtydligas.
Lärdom nr:1. mät hur långt din arm når ut från din kropp och se till att det är "fritt" inom det området.
Lärdom nr:2 ställ defenitivt den/de personer du talar med utanför armens riskområde då det annars kan vara svårt att få igång eventuell dialog.
Lärdom nr:3 För att förstärka innebörden av det hela kan det vara en god ide´att stampa till lite med foten samtidigt,se bara till att inte någons fot befinner sig under.
Lärdom nr:4 det är inte absolut nödvändigt att skrika då armen förs ut i pekläge.

Jag kommer säkert att lära mig mer efterhand och givetvis kommer jag att informera om detta på ett tydligt sätt./karin

5 kommentarer:

Skarvtjärns Greta sa...

Spännande att följa vad du kommer att peka på...

Unknown sa...

Amen! :-)

Camilla sa...

Tydlighet ja, på italienska blir det chiarezza, låter som en kall sparrissoppa.

Knyppeltanten sa...

Du är bara för underbar. Man blir glad i hela kroppen när man läser dina inlägg.

Irene sa...

Bra med tydlighet, ska som granne försöka hålla mig på lagom armlängds avstånd men som vanligt gärna i din närhet, välkommen på lunch snart :-)