fredag 11 maj 2012

Längtan till Österlen

Håkan och jag har ett litet paradis som vi åker till när vi kan vara borta från gården ett par dygn,trakterna mellan Kivik och Simrishamn. Har vi nu tur kanske vi kan åka hemifrån ett par dagar nästkommande vecka. Bara tanken på att kanske få se hela trakten i äppelblomsskrud gör att jag redan nu får lite semester i huvudet. Två av våra kossor har fått flytta till just detta paradis, till Rörum och familjen Mandelmann. Eftersom vi MÅSTE hälsa på dem så måste ju resan bli av, jajamensan.. Dagens bilder får bli på lilla fröken igelkott som är mitt sällskap när jag sätter frön i grönsakslandet och på min fina håruppsättnig jag hade på skördefesten vid Mandelmanns Trädgårdar där vi var och sålde vår ost. Jag brukar inte gå runt med en osthyvel i håret men till fest tycker jag det kan vara fint;-)/ Karin

Inga kommentarer: